Vid en eventuell försäljning av fastigheten så måste du kontakta styrelsen och meddela detta. Det är viktigt dels för att samfälligheten och styrelsen ska ha korrekta uppgifter avseende fastighetens andelsägare (lagkrav) och därmed även ett korrekt medlemsregister samt dels för att kommande fakturor för kvartalsavgifter och vattenförbrukning ska skickas till rätt person.F ör din egen del, så slipper du få krav på avgifter mm för en fastighet som du inte längre äger.
Samfälligheten fakturerar vid varje kvartal den som vid tidpunkten för fakturans utfärdande är skriven som fastighetsägare i vårt medlemsregister. Avgifterna gäller normalt för kommande kvartal och förfaller till betalning på dag som fakturan visar (vanligtvis mars, juni, sep, dec). OBS! Detta innebär också att föreningen inte gör någon avräkning på vatten-, bredband- eller kvartalsavgifter utan detta får köpare och säljare göra upp sinsemellan. Vid försäljning är köpare och säljare solidariskt betalningsansvariga för årets avgift samt själva fördelningen av den. Anmälan om ägarskifte Anmälan om ägarbyte görs för närvarande genom att meddela styrelsen följande uppgifter, gärna via e-post, till styrelsen. |
Namn och e-post nuvarande ägare
Datum för ägarbyte
Fastighetsbeteckning
För varje ny ägare:
Namn
Ägarandel
E-post
Nuvarande adress